Quantcast
Browsing latest articles
Browse All 30 View Live

lite allt och inget....

www.expressen.se/nyheter/inget-30-arsfirande---da-far-madeleine-kritik/ Efter hemkomsten visar det sig att det nog varit ett hejdundrande FF party hos oss.....jag saknar glas, tavelramar är sönder och...

Clik here to view.

Mix och Jox ska ha nya hem....

Clik here to view.

Lite Grekland bara för att komma ihåg

Är tillbaka på en dags jobb och det blev en sen dag. Hemma vid 21.00. Men jag trivs. Nu är jag ledig och hemma i fyra dagar. Barnen slutar skolan och jag är hemma. Jag är inte på Grönland.....jag är...

Kajak igen

I helgen kommer träningperiod på kajak nummer två. Nu blir det rullning och lite fors med Babs. En kvinna som paddlat runt Nya Zeeland och längst Norges kustremsa. En kvinna som kan paddla.... Ser fram...

Så bra då

www.dn.se/nyheter/vetenskap/man-bor-skaffa-barn-sent-i-livet Min svärfar var över 35. Min Johan var över 34....bådar gott

Dykande unge....

Jo appropå ungar. Denna bild fick vi med hälsning från vår snart 18 åring som är på Kreta. En aktivitet som gav mersmak.....förstod vi

Musslor

Så mycket han orkade fick han äta på kreta!!!

Blåa Grekland

Mmmm och här åt jag en fetaost och tomatsallad...plus en kyckling souvlaki....

View Article

Kajakat igen med Kvinnor som vågar.

Mina färdigheter inom Kajak fortsätter och blir fler. I helgen var jag hos Babs. Hon som paddlade runt NZ sydön och som också har paddlat längst Norska kusten och skrivit bok om det. Babs och jag har...

Känslor för resa

ragwen.blogspot.se/2011/10/sag-dokumentarfilmen-polarguiden-mamma.html Oj jag har varit ute ur bloggen en bra tag nu. Sitter och jobbar för fullt med allt och inget. Mest nu är det mitt egna företag då...

sjuk midsommar

Så kom då äntligen midsommaraftonsmorgon som började med att jag vaknade med huvudvärk, snuva och hosta. Sjuk heter det. Alvedon. Brunschgästerna avverkades sedan låg jag däckad fram till söndag. Nu en...

Nisses tält

Så var det det där med foton igen. Men jag prövar såhär:) instagram.com/p/MdzJgmnrKR/ Nisses och mitt tält. Ett familjetält som vi ska använda flitigt på vår campingsemester. Har tom köpt foppatofflor...

Ockelbo marknad

arbetarbladet.se/nyheter/ockelbo/1.4844796-ockelbo-marknad-jubileumssatsar Förra året bestämde jag mig för att uppleva en marknadsdag på riktigt. Du vet när man har tid att äta dricka och gå runt. Så...

View Article

Ni kanske inte ska hoppas på för mycket

Sitter vid Tvn och har äldsta 18 på P&L, han 15 på ockelbo marknad med sina kompisar och han Nisse där nere. På Tv har vi precsi sett Moa Hjälmer vinna EM. Sedan kommer ne kort TV reklam om ett...

Chilli vitlök och ingefära.

Trött på förkylningen som sitter kvar över en vecka sedan jag blev sjuk. Har gått hela sista jobbar veckan med host och harkel och inte riktigt pigg. Ingen träning alltså. Men nu tröttnade jag. Jag...

Ockelbo Ica

arbetarbladet.se/nyheter/ockelbo/1.4858030-hart-besokstryck-pa-ockelbo-marknad Så var det marknad. Idag skulle jag in och handla på ICA. Men hur ska det gå till när hela ockelbo är fullt....jag menar...

Världsarv!!!

www.regiongavleborg.se/1/om-webbplatsen/nyhetsarkiv-aktuellt/nyheter/7-1-2012-unescos-beslut-halsingegardarna-blir-varldsarv.html Å så kul....detta är en del av det jag arbetar med. Nu blev det roligt...

Snacka om samverkan

www.mynewsdesk.com/se/pressroom/sundsvalls_kommun/pressrelease/view/pressinbjudan-kommungemensam-turistinformation-i-birsta-776900 Samverkan är lösningen i denna bransch. Det vet man. Detta ovan kan...

Hälsingegårdarna världsarv!

halsingebloggen.wordpress.com/halsingegardar-karta-over-de-7-varldsarvsgardarna/ Här är alla gårdarna, var de ligger och så paketen till!!!

Polarguiden på NRK 2 20.30

http://www.nrk.no/tv/ I kväll kl 20.30 går Polarguiden på NRK 2. Jättekul:)

Paris borta - Tack Arbetarbladet

arbetarbladet.se/nyheter/sandviken/1.4869854-har-nagon-sett-paris- Tack Arbetarbladet! Paris vår lilla tjej har rymt och vi får hjälp av tidningen.....

Paris är hemma....

Nu halvfyra på eftermiddagen kunde Ammi och Lars som varit ute och letat hela dagen efter alla tips via nätet, tidningen, människor och polisen bara lyfta in en trött Paris. Nu väntar vetrinärbesök...

Fint samarbete - tack!

arbetarbladet.se/nyheter/sandviken/1.4869854-paris-ar-hittad Vilken fantastisk effekt och verkan våra sociala medier och tidningar på nätet har! Nu är hon på väg hem lilstumpan...

Uppföljare på Hunden Paris

arbetarbladet.se/nyheter/ockelbo/1.4875643-ledarhund-sokte-sin-flock Så blev det en uppföljning på hunden Paris

Begravningar - jag vill ha Bröllop

Fyra bröllop - jag har inom väldigt kort period varit på fyra begravningar. Två av dem alldeles för unga. En av dem ofattbart, för ung. Och så min gamla mamma som var den enda av dessa begravningar...

Detlajerna inför Antarktis säsongen

Det är sommar och semester. Men jag har svårt att koppla av. Jag borde egentligen jobba med mitt egna företag men jag har fastnat. Men någonstans under semestern måste jag ta tag i det. För nu börjar...

en tanke

...och ibalnd måste man ta beslut och så måste man fånga ideerna som åker förbi....

Vildblomma

I dag fick jag en fin föklaring till min känsla och mitt mående. "Att gå från att vara en vildblomma till en krukväxt - har sina effekter" Så nu ska jag bara sortera ut det och försöka gå tillbaka...

min arbetsvardag

helahalsingland.se/halsingland/1.4889354--stall-krav-pa-halsingland-turism- En inblick i min arbetsvardag som delprojektledare för ett länsövergripande projekt. Kommentarerna växer....och så tänker jag...

Montevideo

I dag kom biljetten till Antarktissäsongen....vi startar i Montevideo...Woaaaw